Для переходу на стару версію сайта перейдіть за посиланням

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Змін до Інструкції з проведення санітарної обробки – дезінфекції, дезінсекції та дератизації об'єктів птахівництва”

Повідомлення про офіційне оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Змін до Інструкції з проведення санітарної обробки дезінфекції, дезінсекції та дератизації об'єктів птахівництва

Розробник проекту:

Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Мета прийняття проекту:

Мета розробки зазначених змін до Інструкції полягає в забезпеченні епізоотичного благополуччя України щодо гостроінфекційних хвороб птиці, покращенні методів локалізації цих захворювань, визначенні протиепізоотичних заходів, покращенні можливостей реагування на спалах.

Інформація про оприлюднення:

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Змін до Інструкції з проведення санітарної обробки – дезінфекції, дезінсекції та дератизації об’єктів птахівництва” оприлюднений шляхом його розміщення в мережі Інтернет на офіційних веб-сайтах Мінагрополітики (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика") та Держпродспоживслужби України (www.vet.gov.ua, розділ – Законодавство, підрозділ – Обговорення проектів документів).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня оприлюднення проекту наказу  та аналізу регуляторного впливу в мережі Internet за адресою: 

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України, e-mail:info@minapk.gov.ua.

01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 1, Державнаслужба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Телефон: (044) 279-12-70 Факс: (044) 279-48-15.

03151, м. Київ, вул. Донецька, 30, Телефон/факс: (044)242-30-35, 242-30-33, e-mail: dpc10@meta.ua, Державного центру ветеринарної медицини птахівництва. 

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна регуляторна служба України, e-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

продовольства України

Я.В. Краснопольський

 

             

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

НАКАЗ

 

______________________

 

Київ

№ ______

 

Про затвердження Змін до Інструкції

з проведення санітарної обробки –

дезінфекції, дезінсекції та дератизації

об’єктів птахівництва

 Відповідно до статей 6 та 7 Закону України “Про ветеринарну медицину”, підпункту 9 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Зміни до Інструкції з проведення санітарної обробки – дезінфекції, дезінсекції та дератизації об’єктів птахівництва, затвердженої наказом Державного департаменту ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України від 20 червня 2007 року № 69, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13 липня 2007 року за № 813/14080, що додаються.

 

2. Департаменту тваринництва забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

 

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Краснопольського Я.В.

 

Міністр

О.М. Павленко

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства аграрної політики

та продовольства України

_______________________ № _______

 

 

ЗМІНИ

до Інструкції з проведення санітарної обробки - дезінфекції, дезінсекції та дератизації об'єктів птахівництва

 

 

1. У пункті 1:

 

1) у підпункту 1.1 слова “,які здійснюють державний ветеринарно-санітарний нагляд,”, “,які мають ліцензії для проведення санітарних робіт дезінфекції, дезінсекції та дератизації” виключити;

 

2) у підпункті 1.2 слова “Державній службі ветеринарної медицини” замінити словами “Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів”;

 

3) абзац третій підпункту 1.8 викласти в такій редакції:

“Усі приміщення, зазначені в цьому пункті, обов’язково повинні забезпечуватись системою вентиляції та водопостачання. Якість води в системах централізованого господарсько – питного водопостачання повинна відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил “Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною” (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12 травня 2010 року № 400, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 01 липня 2010 року за                              № 452/17747.”;

 

4) абзац перший підпункту 1.17 викласти в такій редакції:

“1.17. Профілактичну дезінфекцію проводять на об’єктах, які підлягають нагляду Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів дезінфекція має проводитись дезінфекційними препаратами, які зареєстровані Міністерством охорони здоров’я України і Держпродспоживслужбою.”.

 

2. Підпункт 4.3 викласти в такій редакції:

“4.3. План проведення остаточної дезінфекції розробляється суб’єктами господарювання та погоджується Держпродспоживслужбою.”.

 

                                                                                                                        

Директор Департаменту

тваринництва

М.М. Кваша

                    

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Змін до Інструкції з проведення санітарної обробки - дезінфекції, дезінсекції та дератизації об'єктів птахівництва”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

З метою забезпечення стабільної епізоотичної ситуації в державі та приведенні у відповідність нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства виникла нагальна необхідність у внесенні змін до Інструкції з проведення санітарної обробки – дезінфекції, дезінсекції та дератизації об'єктів птахівництва, затвердженої наказом Державного департаменту ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України від 20 червня 2007 року № 69, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 липня 2007 року за № 813/14080, та відповідно розроблення проекту наказу “Про затвердження Змін до Інструкції з проведення санітарної обробки – дезінфекції, дезінсекції та дератизації об’єктів птахівництва” (далі - проект наказу).

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Мета розробки проекту наказу полягає в забезпеченні епізоотичного благополуччя України щодо гостроінфекційних хвороб птиці, покращенні методів локалізації цих захворювань, визначенні протиепізоотичних заходів, покращенні можливостей реагування на спалах та приведенні нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства.

 

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Закон України “Про ветеринарну медицину”, реалізація акта не потребує внесення змін, розроблення нових чи визнання актів такими, що втратили чинність.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація наказу не потребує додаткових фінансових витрат.

 

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною регуляторною службою України, Держпродспоживслужбою України та державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

 

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

6.1. Запобігання дискримінації 

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

 

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

 

8. Громадське обговорювання

Проект наказу оприлюднено на офіційних веб - сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gov.ua та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів www.vet.gov.ua, відповідно до Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

 

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

Актуальність та доцільність розробки проекту наказу обумовлено необхідністю вдосконалення законодавчої бази щодо здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду за здоров’ям тварин. 

 

10.1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект наказу не має впливу на ринок праці.

 

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу забезпечить у повній мірі організацію та контроль за епізоотичною ситуацією щодо гостроінфекційних хвороб птиці, покращенні методів швидкої локалізації цих захворювань, визначенні протиепізоотичних заходів, покращенні можливостей реагування на спалах та оздоровлення неблагополучних птахогосподарств.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

продовольства України

 Я.В. Краснопольський

                                                

 

 

_________________2016 року

 

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Змін до Інструкції з проведення санітарної обробки дезінфекції, дезінсекції та дератизації об'єктів птахівництва

 1.     Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом втручання у відповідні сфери підприємницької діяльності

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Змін до Інструкції з проведення санітарної обробки – дезінфекції, дезінсекції та дератизації об’єктів птахівництва” (далі – проект наказу) розроблений з метою забезпечення стабільної епізоотичної ситуації в державі та приведенні нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства виникла нагальна необхідність у внесенні змін до Інструкції з проведення санітарної обробки – дезінфекції, дезінсекції та дератизації об’єктів птахівництва, яка була затверджена наказом Державного департаменту ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України                     від 20 червня 2007 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України                         13 липня 2007 року за № 813/14080.

Слід зазначити, що в Україні реєструються періодичні спалахи інфекційних хвороб птиці, які спричиняють збитки та втрати у птахівництві, і як наслідок існує загроза захворювання людей. 

Враховуючи вищезазначене, а також досягнення та розробки сучасної науки щодо діагностики, лікування, профілактики захворювання інфекційних хвороб, виникла необхідність у розробці проекту наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Змін до Інструкції з проведення санітарної обробки – дезінфекції, дезінсекції та дератизації об’єктів птахівництва” (далі – проект наказу). 

 

2. Визначення цілей державного регулювання

Мета розробки проекту наказу полягає у забезпеченні епізоотичного благополуччя України щодо гостроінфекційних хвороб птиці, покращенні методів боротьби з цими небезпечними захворюваннями, покращенні можливостей реагування на спалах та оздоровлення неблагополучних птахогосподарств, а також зменшення або усунення ризиків виникнення та поширення у птахівничих господарствах різних форм власності, усунення ризиків виникнення харчових токсикоінфекцій у людей, шляхом визначення заходів безпеки у птахогосподарствах для забезпечення профілактики та ліквідації гостроінфекційних хвороб птиці.

3. Прийняті альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

 

Можливі способи досягнення цілей

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів, аргументи щодо переваги обраного способу

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

 

Такий спосіб не забезпечить:

врахування специфіки профілактики інфекційних хвороб птиці при проведенні протиепізоотичних заходів, оскільки, на сьогодні, при спалаху гостроінфекційних хвороб птиці застосовуються загальні заходи на подолання збудника хвороби;

епізоотичне благополуччя України щодо інфекційних хвороб птиці;

усунення ризиків виникнення харчових токсикоінфекцій у людей.

 

Інший, від запропонованого способу - нерегуляторні механізми (ринкова саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

 

У такому випадку стає реальною загроза виникнення та поширення інфекційних хвороб птиці у птахівничих господарствах різних форм власності, а також підвищення ризиків виникнення харчових токсикоінфекцій у людей, зниження рівня епізоотичного благополуччя у птахівництві, виробництво продукції птахівництва низької якості.

Будь-який інший спосіб не забезпечить врегулювання зазначеного питання.

 

Обраний спосіб

Відповідає вимогам законодавства України.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

 

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним та адекватним з огляду на можливість виконання та ефективної реалізації регуляторного акта, який сприятиме у забезпеченні епізоотичного благополуччя України щодо інфекційних хвороб птиці, покращенні методів боротьби з цими небезпечними захворюваннями, покращенні можливостей реагування на спалах та оздоровлення неблагополучних птахогосподарств, а також зменшення або усунення ризиків виникнення та поширення інфекційних хвороб у птахівничих господарствах різних форм власності, усунення ризиків виникнення харчових токсикоінфекцій у людей.

Забезпечує дотримання принципів державної регуляторної політики.

 

 

Враховуючи вищенаведені позитивні та негативні сторони альтернативних способів досягнення мети, доцільно прийняти розроблений проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Змін до Інструкції з проведення санітарної обробки – дезінфекції, дезінсекції та дератизації об'єктів птахівництва”, що забезпечує стабільну епізоотичну ситуацію у птахогосподарствах України. 

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним та адекватним з огляду на можливість виконання та ефективної реалізації регуляторного акта, який дозволить забезпечити зменшення або усунення ризиків виникнення та поширення гостроінфекційних хвороб птиці у птахівничих господарствах різних форм власності, а також усунення ризиків для виникнення харчових токсикоінфекцій для людей, забезпечення стійкого епізоотичного благополуччя у птахівництві, виробництва продукції птахівництва гарантованої якості і безпеки.

 

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язування проблеми та відповідні заходи

Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом реалізації даного регуляторного акта, який надасть можливість забезпечення епізоотичного благополуччя України щодо інфекційних хвороб птиці, покращення методів боротьби з цими небезпечними захворюваннями, покращення можливостей реагування на спалах та оздоровлення неблагополучних птахогосподарств, а також зменшення або усунення ризиків виникнення та поширення інфекційних хвороб птиці у птахівничих господарствах різних форм власності, усунення ризиків виникнення харчових токсикоінфекцій у людей, шляхом визначення заходів безпеки на птахогосподарствах для забезпечення профілактики та ліквідації гостроінфекційних хвороб птиці.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття та реалізація проекту наказу дозволить забезпечити епізоотичне благополуччя України щодо гостроінфекційних хвороб птиці, покращити методи боротьби з цими небезпечними захворюваннями, покращити можливості реагування на спалах та оздоровлення неблагополучних птахогосподарств, а також зменшити або усунути ризики виникнення та поширення гостроінфекційних хвороб птиці у птахівничих господарствах різних форм власності, усунути ризики виникнення харчових токсикоінфекцій у людей.

Вплив зовнішніх факторів на дію цього регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта державними установами ветеринарної медицини, які віднесені до сфери управління Держпродспоживслужби України, суб’єктами господарювання – вище середнього. 

Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Для суб’єктів господарювання впровадження цього регуляторного акта не призведе до збільшення витрат, пов’язаних з необхідністю вивчення основних положень регуляторного акта. 

Проект наказу відповідає принципам державної регуляторної політики.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта, аналіз очікуваних вигод і витрат від його прийняття

Очікувані результати прийняття даного проекту наказу визначено із застосуванням методу аналізу вигод та витрат.

 

вигоди

витрати

СФЕРА ІНТЕРЕСІВ ДЕРЖАВИ

Забезпечення епізоотичного благополуччя України щодо гостроінфекційних хвороб птиці.

Не очікується.

Покращення методів боротьби з інфекційними хворобами птиці.

Покращення профілактики інфекційних хвороб птиці.

Визначення заходів безпеки у птахогосподарствах для забезпечення профілактики інфекційних хвороб птиці.

СФЕРА ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ

Надійний захист птахогосподарств від занесення інфекційних хвороб, розповсюдження в господарстві та за його межами.

Можливі витрати суб’єктів господарювання в частині організації та забезпечення захисту птахогосподарств від занесення інфекційних хвороб та ліквідації інфекції.

 

У разі виникнення інфекційних хвороб можливо витрати збільшаться через знищення хворої птиці.

 

Збільшення кількості благополучних господарств щодо зазначеної інфекції.

Зменшення витрат на «компенсації» (відшкодування за судовими рішеннями) споживачам в наслідок неякісної продукції

Зменшення витрат на подолання спалахів інфекції.

Визначення заходів безпеки на птахогосподарствах для забезпечення профілактики та ліквідації інфекційних хвороб птиці.

СФЕРА ІНТЕРЕСІВ ГРОМАДЯН

Покращання показників безпеки та якості харчової продукції

Не очікується.

Зменшення кількості нещасних випадків

Проект регуляторного акта розроблено з дотриманням принципу державної регуляторної політики – збалансованості інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.

Прийняття та реалізація проекту наказу дозволить забезпечити епізоотичне благополуччя України щодо гостроінфекційних хвороб птиці та усунення ризиків виникнення харчових токсикоінфекцій у людей.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

Враховуючи безперервність функціонування галузі ветеринарної медицини, регуляторний акт доцільно запроваджувати на термін дії Закону України “Про ветеринарну медицину”, та буде залежати від змін у законодавстві України. У разі необхідності будуть внесені зміни.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Показниками результативності впровадження регуляторного акта буде зменшення кількості неблагополучних пунктів по гостроінфекційних хворобах птиці, кількості хворої птиці в неблагополучних пунктах, кількості моніторингових досліджень відповідно до статистичної звітності, усунення ризику захворювання людей на інфекційні хвороби внаслідок споживання інфікованої продукції птахівництва. 

Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією регуляторного акта, не передбачено. Не передбачається створення державних цільових фондів.

Зменшення розміру надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов’язаних з дією цього акта, не прогнозується.

Розмір коштів та часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта не зміниться.

Дія буде поширюватися на всіх суб’єктів, які здійснюють господарську діяльність в галузі птахівництва.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб-вище середнього, оскільки регуляторний акт розміщено на офіційному веб-сайтах Мінагрополітики України www.minagro.gov.ua та Держпродспоживслужби України www.vet.gov.ua.

 

9. Перелік заходів, на відстеження результативності регуляторного акта у разі його прийняття 

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів шляхом обробки статистичної звітності Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, де будуть визначатися об’єкти контролю та нагляду, зони підвищеного ризику, які потребують повторного обстеження, досліджень та проведення відповідних протиепізоотичних заходів.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання чинності акта.

Повторне відстеження буде проводитись через рік після набрання чинності цього регуляторного акта.

Періодичне - раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження.

Наукові установи для здійснення відстеження не залучатимуться.

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства

України 

Я.В. Краснопольський

 

                                                                            

 

2016.02.25 11:01