Для переходу на стару версію сайта перейдіть за посиланням

Повідомлення про оприлюднення проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про внесення змін до Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу”

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про внесення змін до Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу”

 

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про внесення змін до Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу”. розроблено на виконання пункту 3 розділу II. “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 8 грудня 2015 року № 867-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі” з метою приведення нормативно-правових актів у сфері карантину рослин у відповідність до вимог чинного законодавства та врегулювання питання щодо необов’язковості придбання суб’єктом господарювання зайвого майна для здійснення господарської діяльності з виробництва та маркування дерев’яного пакувального матеріалу.

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про внесення змін до Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу” оприлюднено шляхом його розміщення в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua) і Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України (www.vet.gov.ua, розділ – Законодавство, підрозділ – Обговорення проектів документів).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресою:

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна регуляторна служба України, e-mail: inform@dkrp.gov.ua;

01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 1, Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України, e-mail: law@vet.gov.ua;

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України, e-mail:  volodymyr.topchiy@minagro.gov.ua.

 

 

Перший заступник

Міністра аграрної політики

та продовольства України                                    Я.В. Краснопольський

 

 

 

 

 

 

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

НАКАЗ

 

 

________________

Київ

№ ______________

 

 

Про внесення змін до Фітосанітарних

правил ввезення з-за кордону,

перевезення  в межах країни,

експорту та виробництва

дерев’яного пакувального матеріалу

 

Відповідно до Закону України від 08 грудня 2015 року № 867-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі”, пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, пункту       16 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України   від 28 грудня 1992 року № 731,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Внести у Фітосанітарні правила ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу, затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22 грудня 2005 року № 731, зареєстровані в Міністерстві юстиції України  24 січня 2006 року  за № 62/11936,  такі зміни:

1) абзац другий пункту 3.2 викласти в такій редакції:

“сушильні камери для термообробки деревини дерев’яного пакувального матеріалу та/або місця, обладнані для проведення знезараження (фумігації) (MB);”;

2) в абзаці першому пункту 3.3 слова “Держветфітослужби України (Головної державної фітосанітарної інспекції, державної фітосанітарної інспекції Автономної Республіки Крим, державних фітосанітарних інспекцій в областях)” замінити словом «Держпродспоживслужби»;

3) у пункті 4.6 слова “, та карантинного дозволу на імпорт або транзит, що видається Держветфітослужбою України”  виключити;

4) у тексті слова “Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України”, “Держветфітослужба України” у всіх відмінках замінити словами  “Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів”, “Держпродспоживслужба”  у відповідних відмінках;

5) у додатку 1 слова “Головної державної фітосанітарної інспекції/державної фітосанітарної  інспекції Автономної Республіки Крим”/____________ області ___________” замінити словами “Головного управління Держпродспоживслужби у ________________ області/ Управління Держпродспоживслужби в м. Києві”,слова “Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України” замінити словами “Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів” у відповідних відмінках.

6) у тексті додатка 2 слова “Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України” у всіх відмінках замінити словами “Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів” у відповідних відмінках.

2. Департаменту землеробства та технічної політики в АПК забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Краснопольського Я.В.

 

 

Міністр                                                                                 О.М. Павленко

 

 

 

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про внесення змін до Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття наказу

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про внесення змін до Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу” підготовлено на виконання пункту 3 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 08 грудня 2015 року № 867-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі” з метою приведення нормативно-правових актів у сфері карантину рослин у відповідність до вимог чинного законодавства.

У зв’язку з внесенням змін до Закону України “Про карантин рослин”  Законом України від 08 грудня 2015 року № 867-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі”, виникла необхідність внесення змін до Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу (далі – фітосанітарні правила).

Крім цього, на сьогоднішній день, відповідно до діючої редакції фітосанітарних правил,  суб’єктам господарювання, які здійснюють господарську діяльність з виробництва та маркування дерев'яного пакувального матеріалу, повинні мати потужності, які надають змогу проводити обробку як із застосуванням певних термічних режимів, так і фумігацію.

Разом з цим, термообробка і фумігація метил бромідом визнані Міжнародним стандартом з фітосанітарних заходів Міжнародної конвенції захисту рослин № 15 “Регулювання дерев’яного пакувального матеріалу у міжнародній торгівлі” як офіційні та  ефективні методи ліквідації певних  карантинних та  шкідливих організмів.

Враховуючи вищезазначене з метою надання можливості вибору суб’єктам господарювання, які здійснюють господарську діяльність з виробництва та маркування дерев'яного пакувального матеріалу, здійснювати один із видів обробки, необхідно внесення змін до підпункту 3.2 пункту 3 фітосанітарних правил.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою вказаного проекту наказу є приведення Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу у відповідність до вимог Закону України “Про карантин рослин” та надання можливості вибору суб’єктам господарювання здійснювати один із ефективних методів обробки дерев’яного пакувального матеріалу  проти карантинних організмів.

3. Правові аспекти

Питання, які вирішуються даним проектом наказу, регулюються Законом України “Про карантин рослин”, Фітосанітарними правилами ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу, затверджених наказом Мінагрополітики України  від 22 грудня 2005 р. № 731, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 січня 2006 р. за № 62/11936.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Проект наказу не потребує додаткових  витрат з державного та місцевих бюджетів.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження Державною регуляторною службою України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Державним агентством лісових ресурсів України, Державною фіскальною службою України, Адміністрацією Державної прикордонної служби України і підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

Проект наказу не містить норм, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено та оприлюднено на офіційних веб-сайтах Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України та  Міністерства аграрної політики та продовольства України для отримання зауважень та пропозицій .

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу відповідає принципам державної регуляторної політики.

Проект наказу забезпечить приведення Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу у відповідність до вимог Закону України “Про карантин рослин”.

10.1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація наказу не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Проект наказу забезпечить приведення Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу у відповідність до вимог Закону України “Про карантин рослин” та врегулює питання щодо необов’язковості придбання суб’єктом господарювання зайвого майна для здійснення господарської діяльності з виробництва та маркування дерев’яного пакувального матеріалу.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

продовольства України                                        Я.В. Краснопольський

 

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про внесення змін до Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу”

 

1. Проблема, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про внесення змін до Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу” підготовлено відповідно пункту 3 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 08 грудня 2015 року № 867-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі” з метою приведення нормативно-правових актів у сфері карантину рослин у відповідність до вимог чинного законодавства.

У зв’язку з внесенням змін до Закону України “Про карантин рослин” Законом України від 08 грудня 2015 року № 867-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі”, виникла необхідність внесення змін до Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу (далі – фітосанітарні праила).

Крім цього, на сьогоднішній день, відповідно до діючої редакції фітосанітарних правил суб’єкти господарювання, які здійснюють господарську діяльність з виробництва та маркування дерев'яного пакувального матеріалу, повинні мати потужності, які надають змогу проводити обробку як із застосуванням певних термічних режимів, так і фумігацію.

Середня вартість потужностей, які надають змогу проводити:

обробку із застосуванням певних термічних режимів складає                    біля 800 тис. грн;

фумігацію – 30 тис. грн. Разом з цим існує проблема щодо обмеження використання метил броміду як озоно-руйнівного хімічного елементу та його дефіциту на ринку торгівлі фумігантами.

Крім цього, жоден суб’єкт господарювання на території України протягом п’яти років не проводив маркування дерев’яного пакувального матеріалу “ΜВ” на підставі фумігації метил бромідом.

Разом з цим, термообробка і фумігація метил бромідом визнані Міжнародним стандартом з фітосанітарних заходів Міжнародної конвенції захисту рослин № 15 “Регулювання дерев’яного пакувального матеріалу у міжнародній торгівлі” як офіційні та ефективні методи ліквідації певних  карантинних та  шкідливих організмів.

Враховуючи вищезазначене, з метою надання можливості вибору суб’єктам господарювання, які здійснюють господарську діяльність з виробництва та маркування дерев'яного пакувального матеріалу, здійснювати один із видів обробки та не нести фінансове навантаження на облаштування майданчиків для фумігації, необхідно внесення зміни до підпункту 3.2 пункту 3 фітосанітарних правил.

 

2. Цілі державного регулювання

Метою проекту наказу є приведення фітосанітарних правил у відповідність до вимог Закону України “Про карантин рослин” та надання можливості вибору суб’єктам господарювання здійснювати один із ефективних методів обробки дерев’яного пакувального матеріалу  проти карантинних організмів без затрат на придбання зайвого майна.

3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей

 

Можливі способи досягнення цілей

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів аргументи щодо переваги обраного способу

Збереження чинного регулювання

Не забезпечить приведення фітосанітарних правил у відповідність до вимог Закону України “Про карантин рослин” та не вирішить питання щодо зменшення затрат суб’єктом господарювання на придбання зайвого майна.

 

Подальше не вирішення зазначеного питання унеможливить

приведення фітосанітарних правил у відповідність до вимог Закону України “Про карантин рослин” та у подальшому буде змушувати суб’єкта господарювання оснащувати сушильні камери та облаштовувати майданчики для фумігації без альтернативи.

Внесення змін до підпункту 4.6 пункту 4 фітосанітарних правил та збереження чинної редакції підпункту 3.2. пункту 3 фітосанітарних правил

Забезпечить приведення фітосанітарних правил у відповідність до вимог Закону України “Про карантин рослин” та не вирішить питання щодо зменшення затрат суб’єктом господарювання на придбання зайвого майна.

 

Часткове вирішення проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання, призведе до відповідності фітосанітарних правил Закону України “Про карантин рослин”, але у подальшому буде змушувати суб’єкта господарювання оснащувати сушильні камери та облаштовувати майданчики для фумігації без альтернативи

Обраний спосіб

Прийняття проекту наказу забезпечить приведення фітосанітарних правил у відповідність до вимог Закону України “Про карантин рослин” та надасть змогу суб’єктам господарювання обирати зручний та ефективний метод обробки дерев’яного пакувального матеріалу проти карантинних організмів без зайвого навантаження.

Даний обраний спосіб є єдиним доцільними способом вирішення зазначеного питання.

 

4. Механізм застосування для розв'язання проблеми і відповідні заходи

Проектом наказу передбачено внести зміни:

до абзацу другого підпункту 3.2 пункту 3 фітосанітарних правил в частині обов’язковості наявності у осіб, які здійснюють господарську діяльність з виробництва та маркування дерев'яного пакувального матеріалу, сушильних камер для термообробки деревини та дерев'яного пакувального матеріалу та/або місць, обладнання для проведення знезараження (фумігації) (MB);

до підпункту 4.6 пункту 4 фітосанітарних правил в частині виключення слів “та карантинного дозволу на імпорт або транзит, що видається Держветфітослужбою України”,  що буде приведе до  відповідності нормативного акту нижчої юридичної сили до Закону України “Про карантин рослин” .

5. Досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

У разі прийняття проекту наказу:

 буде забезпечено приведення фітосанітарних правил до вимог Закону України “Про карантин рослин”;

надасть змогу суб’єкту господарювання обирати метод обробки дерев’яного пакувального матеріалу у відповідності до Міжнародного стандарту з фітосанітарних заходів Міжнародної конвенції захисту рослин № 15 “Регулювання дерев’яного пакувального матеріалу у міжнародній торгівлі” без зайвих витрат.

У даній сфері суспільних відносин сьогодні діють Закон України “Про карантин рослин” та Фітосанітарні правила ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу, затверджених наказом Мінагрополітики України  від 22 грудня 2005 р. № 731, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 січня 2006 р. за № 62/11936.

Виконання вимог проекту наказу повинно бути обов’язковим як для суб’єктів господарювання, так і для державних органів у сфері карантину рослин.

6. Очікувані результати прийняття акта

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

Забезпечить приведення Фітосанітарних правил ввезення з-за кордону, перевезення в межах країни, експорту та виробництва дерев’яного пакувального матеріалу у відповідність до вимог Закону України “Про карантин рослин”.

Відсутні

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Усунить бар’єри при ввезенні в Україну дерев'яного пакувального матеріалу особам, які здійснюють господарську діяльність з виробництва та маркування дерев'яного пакувального матеріалу

Відсутні

Надасть змогу суб’єкту господарювання обирати метод обробки дерев’яного пакувального матеріалу у відповідності до Міжнародного стандарту з фітосанітарних заходів Міжнародної конвенції захисту рослин № 15 “Регулювання дерев’яного пакувального матеріалу у міжнародній торгівлі” без зайвих витрат.

 

Відсутні

 

7. Обґрунтування дії строку акта

Термін чинності акта необмежений. Зміни та доповнення до проекту наказу можуть встановити його термін дії, змінити положення з метою приведення у відповідність до чинного законодавства.

8. Визначення показників результативності акта

1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта – не передбачається.

Не передбачається створення державних цільових фондів.

2. Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.

Дія проекту наказу поширюватиметься на осіб, які здійснюють господарську діяльність з виробництва та маркування дерев'яного пакувального матеріалу.

3. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог проекту наказу.

Витрачання коштів не передбачено.

4. Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень Проекту вище середнього, оскільки проект розміщено на офіційних сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, а після прийняття буде офіційно опубліковано та надіслано всім державним органам у сфері карантину рослин.

9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватиметься Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України шляхом обробки результатів статистичної звітності територіальних органів в порівнянні з базовим відстеженням результативності минулого року.

Базове відстеження результативності буде здійснюватися через півроку після набрання чинності цього проекту наказу.

Періодичне повторне відстеження буде проводитись через рік після набрання чинності цього проекту наказу.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

продовольства України                                    Я.В. Краснопольський

 

 

 

2016.03.14 15:25